Ihre E-Mail wurde erfolgreich gesendet. Bitte prüfen Sie Ihren Maileingang.

Leider ist ein Fehler beim E-Mail-Versand aufgetreten. Bitte versuchen Sie es erneut.

Vorgang fortführen?

Exportieren
  • 1
    Online-Ressource
    Online-Ressource
    Bielefeld : transcript
    UID:
    gbv_787741612
    Umfang: Online-Ressource (166 S.)
    Serie: Kultur- und Medientheorie
    Inhalt: Biographical note: Roman Meinhold (Dr. phil., M.A.) is Director of the Guna Chakra Research Center, Assumption University, Bangkok. His areas of specialization include Cultural Critique, Philosophy of Art and Culture, and Applied Philosophy/Ethics.
    Inhalt: Main description: Besides products and services multinational corporations also sell myths, values and immaterial goods. Such »meta-goods« (e.g. prestige, beauty, strength) are major selling points in the context of successful marketing and advertising. Fashion adverts draw on deeply rooted human values, ideals and desires such as values and symbols of social recognition, beautification and rejuvenation. Although the reference to such meta-goods is obvious to some consumers, their rootedness in philosophical theories of human nature is less apparent, even for the marketers and advertisers themselves. This book is of special interest for researchers and students in the fields of Cultural Studies, Media Studies, Marketing, Advertising, Fashion, Cultural Critique, Philosophy, Sociology, Anthropology and Psychology, and for anyone interested in the ways in which fashion operates.
    Weitere Ausg.: ISBN 9783839424377
    Weitere Ausg.: ISBN 9783837624373
    Weitere Ausg.: Druckausg. Meinhold, Roman von, 1968 - Fashion myths Bielefeld : Transcript-Verl., 2013 ISBN 3837624374
    Weitere Ausg.: ISBN 9783837624373
    Sprache: Englisch
    Schlagwort(e): Mode ; Philosophie
    URL: Volltext  (kostenfrei)
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
    BibTip Andere fanden auch interessant ...
Schließen ⊗
Diese Webseite nutzt Cookies und das Analyse-Tool Matomo. Weitere Informationen finden Sie auf den KOBV Seiten zum Datenschutz