Ihre E-Mail wurde erfolgreich gesendet. Bitte prüfen Sie Ihren Maileingang.

Leider ist ein Fehler beim E-Mail-Versand aufgetreten. Bitte versuchen Sie es erneut.

Vorgang fortführen?

Exportieren
  • 1
    Online-Ressource
    Online-Ressource
    Cambridge : Cambridge University Press
    UID:
    gbv_883329891
    Umfang: Online-Ressource (1 online resource (328 p.)) , digital, PDF file(s).
    Ausgabe: Online-Ausg.
    ISBN: 9780511481697
    Serie: New Perspectives in Music History and Criticism no. 4
    Inhalt: This book is born out of two contradictions: first, it explores the making of meaning in a musical form that was made to lose its meaning at the turn of the nineteenth century; secondly, it is a history of a music that claims to have no history - absolute music. The book therefore writes against that notion of absolute music which tends to be the paradigm for most musicological and analytical studies. It is concerned not so much with what music is, but with why and how meaning is constructed in instrumental music and what structures of knowledge need to be in place for such meaning to exist. From the thought of Vincenzo Galilei to that of Theodore Adorno, Daniel Chua suggests that instrumental music has always been a critical and negative force in modernity, even with its nineteenth-century apotheosis as 'absolute music'
    Anmerkung: Title from publisher's bibliographic system (viewed on 05 Oct 2015)
    Weitere Ausg.: ISBN 9780521631815
    Weitere Ausg.: ISBN 9780521027519
    Weitere Ausg.: Erscheint auch als Druck-Ausgabe ISBN 978-052-163-181-5
    Weitere Ausg.: Erscheint auch als Druck-Ausgabe ISBN 9780521631815
    Sprache: Englisch
    URL: Volltext  (lizenzpflichtig)
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
    BibTip Andere fanden auch interessant ...
Schließen ⊗
Diese Webseite nutzt Cookies und das Analyse-Tool Matomo. Weitere Informationen finden Sie auf den KOBV Seiten zum Datenschutz