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    Online Resource
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    Berlin/Boston :De Gruyter,
    UID:
    almafu_9958354018802883
    Format: 1 online resource(266p.) : , illustrations.
    Edition: Electronic reproduction. Berlin/Boston : De Gruyter, 2006. Mode of access: World Wide Web.
    Edition: System requirements: Web browser.
    Edition: Access may be restricted to users at subscribing institutions.
    ISBN: 9783110321128
    Series Statement: Meinong Studies / Meinong Studien; 2
    Content: The traditional and lively interest in Meinong’s philosophy and related topics among Italian philosophers gives rise to this volume of MEINONG STUDIES. As more than an introduction, Venanzio Raspa presents an enlightening historical presentation of Meinong’s reception in Italy from his lifetime to the present day. Riccardo Martinelli offers a reconstruction of the Meinongian theory of musical objects of higher order. Francesca Modenato gives the outlines of Meinong’s object theory as a theory of the pure object, separating it from ontology and associating it rather with gnoseology. From a less historical than systematic-analytic perspective, Andrea Bottani deals with incomplete objects, Mario Alai investigates the problem of propositions concerning non-existent objects, and Carola Barbero proposes a realistic theory of the emotions aroused by reading literary texts. As themes related to Meinongian ones, Alberto Voltolini discusses the concept of existence as a property, Francesco Orilia validates an intuition of Meinong by adopting an approach called 'fact infinitism', and Guido Bonino deals with Gustav Bergmann’s interpretation of Meinong’s ontology. Das traditionelle und lebhafte Interesse italienischer Philosophen an Meinongs Philosophie und damit zusammenhängenden Themen gibt Anlaß für diesen Band der MEINONG STUDIEN. Weit über die Anforderungen an ein Eineitung hinausgehend, präsentiert Venanzio Raspa eine erhellende Studie der Rezeption Meinongs in Italien von seinen Lebzeiten bis zum heutigen Tag. Riccardo Martinelli rekonstruiert Meinongs Theorie musikalischer Objekte höherer Ordnung und Francesca Modenato umreißt Meinongs Objekttheorie (als Theorie reiner Objekte), welche sie eher der Gnoseologie denn der Ontologie zuordnet. Aus einer weniger historischen als systematisch-analytischen Perspektive befassen sich Andrea Bottani mit unvollständigen Objekten, Mario Alai mit der Frage nicht-existierende Objekte betreffender Aussagen, und Carola Barbero präsentiert eine realistische Theorie von Emotionen, die durch die Lektüre literarischer Texte erweckt werden. Als Meinong-bezogene Themen diskutiert Alberto Voltolini den Begriff der Existenz als Eigenschaft, Francesco Orilia bestätigt in seinem 'Fakteninfinitismus' genannten Zugang eine Meinongsche Intuition, und Guido Bonino befaßt sich mit Gustav Bergmanns Interpretation der Meinongschen Ontologie.
    Note: Frontmatter -- , Contents / Inhalt -- , Introduction: Thinking with and on Meinong in Italy / , Meinong and Music. On Musical Objects of Higher Order / , Alexius Meinong on Ontology and Object Theory / , Three Kinds of Incompleteness / , Speaking of Nonexistent Objects / , Being, Existence, and Having Instances / , Cry for a Shadow. Emotions and Object Theory / , States of Affairs: Bradley vs. Meinong / , Why There Are No Facts in Meinong’s World (according to Gustav Bergmann) / , Also available in print edition. , In English.
    Additional Edition: ISBN 9783110320923
    Additional Edition: ISBN 9783110321135
    Language: English
    URL: Volltext  (lizenzpflichtig)
    URL: Cover
    URL: Cover
    URL: Cover
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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