UID:
edocfu_9958095846302883
Format:
1 online resource :
,
illustrations (black and white); digital file(s).
ISBN:
1000042938
Content:
Wie können Menschen mit verschiedenen Kenntnissen und Erfahrungen Prozessmodelle in der digitalen Kommunikation verwenden und zugleich Systemunterstützung durch die beschriebenen Prozesse erhalten? Diese Fragestellung wird mit einer beidseitigen Transformation auf Basis natürlicher Sprache gelöst und mit praxisnahen Beispielen erläutert. So können IT-gestützte Workflows über bisher schwer überwindbare Systemgrenzen hinweg umgesetzt werden.
Content:
How can people with different knowledge and experience use process models in the digital communication and at the same time how can they receive system support through the described processes? This question is solved by a mutual transformation based on natural language which is illustrated with practical examples. Thus, more widespread workflows can be implemented by incorporating system boundaries that were previously hard to overcome.
Note:
Advisors: Prof. Dr. Andreas Oberweis; Prof. Dr. Karl-Heinz Waldmann.
,
Dissertation--Karlsruher Institut für Technologie (KIT) Fakultät für Wirtschaftswissenschaften, 2014.
,
Also available in print form.
,
In German.
Additional Edition:
Print version: ISBN 3731502593
Language:
German