UID:
edocfu_9958354033702883
Format:
1 online resource(xii,308p.) :
,
illustrations.
Edition:
Electronic reproduction. Berlin/Boston : De Gruyter Mouton. Mode of access: World Wide Web.
Edition:
System requirements: Web browser.
Edition:
Access may be restricted to users at subscribing institutions.
ISBN:
9783110308556
Series Statement:
DaZ-Forschung [DaZ-For]; 3
Content:
The author examines the ways in which specialized language development teachers assess the linguistic skills of preschool children for whom German is a second language. In a longitudinal study, she also investigates how accurately language development teachers are able to judge these skills. These multi-methodological studies contribute to the field of bilingual language education and language acquisition research.
Note:
Frontmatter --
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Danksagung --
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Inhalt --
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1. Einleitung --
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2. Kinder mit Deutsch als Zweitsprache --
,
3. Sprachstandserhebungen --
,
4. Sprachförderkräfte --
,
5. Sprachdiagnostische Kompetenz --
,
6. Forschungsstand: Sprachdiagnostische Kompetenz --
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7. Studie A: Sprachstandserhebungen in der Schulanmeldung und zu Beginn der Sprachförderung --
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8. Studie B: Rekonstruktionen und Reflexionen über das Konzept der Förderdiagnostik --
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9. Studie C: Urteilsgenauigkeit und Beschreibung sprachlicher Fähigkeiten --
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10. Implikationen --
,
11. Fazit und Ausblick --
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Literaturverzeichnis --
,
Anhang --
,
Index.
,
Also available in print edition.
,
In German.
Additional Edition:
ISBN 9783110308471
Additional Edition:
ISBN 9783110308563
Language:
German
DOI:
10.1515/9783110308556
URL:
https://doi.org/10.1515/9783110308556