UID:
almafu_9958354141802883
Format:
1 online resource(ix,297p.) :
,
illustrations.
Edition:
Electronic reproduction. Berlin/Boston : De Gruyter Mouton. Mode of access: World Wide Web.
Edition:
System requirements: Web browser.
Edition:
Access may be restricted to users at subscribing institutions.
ISBN:
9783110332605
Series Statement:
DaZ-Forschung [DaZ-For]; 6
Content:
The author presents a longitudinal study on verb placement in children who spontaneously learned German as a second language. It compares the position of the verb in main and subordinate clauses in two half-sisters whose mother tongue is Russian, and who came to Germany at the ages 8 and 14, respectively. The study shows that children and adolescents differ substantially in how rapidly they can achieve stable masteryin the target language.
Note:
Frontmatter --
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Danksagung --
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Inhalt --
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Kapitel 1: Einleitung --
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Kapitel 2: Der Einfluss des Alters auf den ungesteuerten Zweitspracherwerb --
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Kapitel 3: Der Lerngegenstand --
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Kapitel 4: Der Erwerb der Verbstellung nach der Pubertät --
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Kapitel 5: Der Erwerb der Verbstellung vor der Pubertät --
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Kapitel 6: Die Fallstudie: Nastja und Dascha lernen Deutsch --
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Kapitel 7: Ergebnisse: Die Verbstellung bei Nastja und Dascha --
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Kapitel 8: Erklärungshypothese: Finitheit --
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Kapitel 9: Erklärungshypothese: Transfer --
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Kapitel 10: Erklärungshypothese: Verblexikon --
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Kapitel 11: Zusammenfassung und Ausblick --
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Kapitel 12: Bibliographie --
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Abkürzungen --
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Abbildungsverzeichnis --
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Anhang --
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Index.
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Also available in print edition.
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In German.
Additional Edition:
ISBN 9783110332452
Additional Edition:
ISBN 9783110332612
Language:
German
Subjects:
German Studies
Keywords:
Hochschulschrift
DOI:
10.1515/9783110332605
URL:
https://doi.org/10.1515/9783110332605
URL:
Volltext
(lizenzpflichtig)