Umfang:
1 online resource (xii, 212 pages).
ISBN:
978-0-252-09837-6
Serie:
The geopolitics of information
Inhalt:
How Turkey's media environment reflects the country's dynamic political, economic, social, and cultural landscapes
Inhalt:
Cover -- Title Page -- Copyright -- Contents -- Introduction -- 1. Politics and Culture in Turkey -- 2. Political Economic Transformation of Media in the 1990s -- 3. Containing Kurdish Nationalism and Political Islam in the 1990s -- 4. The AKP Era: Between the Market and the State -- 5. The Remaking of the Media-Military-State Relationships in the Early Twenty-First Century -- 6. Gezi Park Protests, Corruption Investigation, and the Control of the Online Public Sphere -- Conclusion -- Epilogue -- Notes -- Bibliography -- Index
Weitere Ausg.:
Erscheint auch als Druck-Ausgabe, Hardcover Yeṣil, Bilge, 1973 - Media in new Turkey Urbana : University of Illinois Press, 2016 ISBN 978-0-252-04017-7
Weitere Ausg.:
Erscheint auch als Druck-Ausgabe, Paperback ISBN 978-0-252-08165-1
Sprache:
Englisch
Fachgebiete:
Politologie
,
Allgemeines
Schlagwort(e):
Massenmedien
;
Politik
;
Wirtschaftsentwicklung