Ihre E-Mail wurde erfolgreich gesendet. Bitte prüfen Sie Ihren Maileingang.

Leider ist ein Fehler beim E-Mail-Versand aufgetreten. Bitte versuchen Sie es erneut.

Vorgang fortführen?

Exportieren
  • 1
    UID:
    almahu_BV049570468
    Umfang: 213 Seiten : , Illustrationen, Diagramme ; , 24 cm x 17 cm.
    ISBN: 978-3-8309-4779-0 , 3-8309-4779-8
    Inhalt: "This book summarizes the results of a multimethod project on school development performed during the COVID-19 pandemic. It combines innovative theoretical approaches and findings as well as long-term online research activities in which student assessments delivered the bases for adaptive teacher trainings. The theoretical foundations relate to sustainable conditions of classroom and school development, an approach to personality development, and a focus on instructional coherence. Empirical findings concern the development of learning-strategy use and classroom needs over time as well as a model for effective teacher education and related course evaluations. A further research area concerns advanced perspectives from digital-learning research, such as the effects of social media in classrooms, mixed and virtual learning materials, computer-based collaborative learning, and innovative interventions in media research. The book is aimed at researchers, teacher trainers, instructional designers, and practitioners in the field of school development as well as teacher education."
    Anmerkung: Literaturangaben jeweils im Anschluss an die Beiträge
    Weitere Ausg.: Erscheint auch als Online-Ausgabe ISBN 978-3-8309-9779-5
    Sprache: Englisch
    Fachgebiete: Pädagogik , Anglistik
    RVK:
    RVK:
    RVK:
    Schlagwort(e): Schulentwicklung ; Lehrerbildung ; E-Learning ; Aufsatzsammlung
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
    BibTip Andere fanden auch interessant ...
Schließen ⊗
Diese Webseite nutzt Cookies und das Analyse-Tool Matomo. Weitere Informationen finden Sie auf den KOBV Seiten zum Datenschutz