UID:
edocfu_9960752743402883
Umfang:
1 online resource (182 pages)
Inhalt:
To this day, the sudden emergence of the structures of congested traffic poses a great danger to drivers and vehicles: This is especially true when driving into the end of a traffic jam. One way to reduce the danger is the timely and precise warning of the end of a traffic jam. This paper presents a method to determine and classify the hazard potential at the end of a traffic jam by means of empirical microscopic traffic data.
Anmerkung:
Zusammenfassung i -- Abstract iii -- Vorwort . v -- Abkürzungen und Symbole . xi -- 1 Einleitung . 1 -- 2 Methoden zur Verkehrsdatenerfassung . 9 -- 3 Stand der Technik 17 -- 4 Verkehrsphasenbasierte FC-Datenanalyse . 37 -- 5 Zeitlich-räumliche Strukturen von Staufronten . 47 -- 6 Gefährdungsklassen von Staufronten 83 -- 7 Zusammenfassung und Ausblick . 103 -- Abbildungsverzeichnis . 125 -- Tabellenverzeichnis . 133 -- Eigene Veröffentlichungen . 135 -- Literaturverzeichnis . 137.
,
In German.
Weitere Ausg.:
ISBN 1000135973
Sprache:
Deutsch
DOI:
10.5445/KSP/1000135973