Format:
1 Online Ressource (X, 296 Seiten) :
,
Illustrationen, Diagramme.
ISBN:
978-3-11-071083-0
,
978-3-11-071090-8
Series Statement:
DaZ-Forschung Band 26
Content:
As an elementary form of utterance, description is essential in both everyday speech acts and academic language contexts. This study looks at the acquisition of basic descriptive skills in the area of children's writing in linguistically heterogenous primary school classes and how they can be promoted using performative methods founded in perception theory and language pedagogy
Content:
Beschreiben als elementare Äußerungsform ist im alltäglichen Sprachhandeln und in bildungssprachlichen Kontexten essenziell. Die vorliegende Studie beschäftigt sich mit der Erhebung deskriptiver Grundkompetenzen im Bereich der Schriftlichkeit von Kindern in sprachlich heterogenen Primarstufenklassen und ihrer wahrnehmungstheoretisch und sprachdidaktisch fundierten Förderung mittels performativer Verfahren
Additional Edition:
Erscheint auch als Druck-Ausgabe ISBN 978-3-11-071021-2
Language:
German
Subjects:
Comparative Studies. Non-European Languages/Literatures
Keywords:
Deutsch
;
Fremdsprachenlernen
;
Beschreibung
;
Schriftlicher Ausdruck
;
Deutschunterricht
;
Schuljahr 3
DOI:
10.1515/9783110710830
URL:
Volltext
(URL des Erstveröffentlichers)
URL:
https://doi.org/10.1515/9783110710830
URL:
https://www.degruyter.com/isbn/9783110710830
URL:
Volltext
(URL des Erstveröffentlichers)