Format:
1 Online-Ressource (xii, 272 Seiten)
Edition:
First edition
ISBN:
9781350112278
Content:
"Entertainingly written with examples from popular culture, Communicating Fashion draws together theories from communication, media and fashion studies to explain how we all use clothing to express ourselves and how the media shapes our understanding of fashion and style"--
Note:
Includes bibliographical references and index
,
Preface -- 1. Communicating Fashion -- 2. Clothing as Intra- and Interpersonal Communication -- 3. Clothing Dynamics in Groups and Cultures -- 4. Fashion: Systems, Meaning and Time -- 5. Clothing, News and Tastemaking -- 6. Clothing on Film and Television -- 7. Ads, Brands and Retail Considerations -- 8. Digital Communication, Social Media and Mediatization -- 9. Fashion, Clothing and/as Art Endnotes References. - Mode of access: World Wide Web
Additional Edition:
Erscheint auch als Online-Ausgabe, PDF ISBN 978-1-3501-1226-1
Additional Edition:
Erscheint auch als Druck-Ausgabe ISBN 1350112267
Additional Edition:
Erscheint auch als Druck-Ausgabe ISBN 1350112259
Additional Edition:
Erscheint auch als Druck-Ausgabe, Hardcover ISBN 978-1-3501-1224-7
Additional Edition:
Erscheint auch als Druck-Ausgabe, Paperback ISBN 978-1-3501-1223-0
Language:
English
DOI:
10.5040/9781350112278
URL:
URL des Erstveröffentlichers