Your email was sent successfully. Check your inbox.

An error occurred while sending the email. Please try again.

Proceed reservation?

Export
  • 1
    UID:
    edocfu_9959170413502883
    Format: 1 online resource (155 pages).
    Edition: 1st ed.
    ISBN: 3-8474-0876-3
    Series Statement: ZISU - Zeitschrift für interpretative Schul- und Unterrichtsforschung. Empirische Beiträge aus Erziehungswissenschaft und Fachdidaktik
    Content: Unterricht wurde lange ausschließlich als Diskurs untersucht, aber jeder Unterricht erfordert auch einen fachbezogenen und didaktischen Umgang mit materiellen Dingen. In dem neuen ZISU-Band fragen die AutorInnen aus der Perspektive erziehungswissenschaftlicher und fachdidaktischer Unterrichtsforschung, wie Dinge im Unterricht genutzt werden, wie sie zu Dingen des Unterrichts werden und sich im Unterricht verändern und welche Bedeutung Dingen bei der Konstituierung von Lernsituationen zukommt. For a long time, teaching has been examined exclusively as discourse, but all teaching also requires a subject-related and didactic approach to material things. In the new volume of the journal "ZISU", the authors ask from the perspective of educational science and didactic teaching research how things are used in class, how they become material matters of class and how they change in class, and what significance things have for the constitution of learning situations.
    Note: German
    Additional Edition: ISBN 3-8474-0723-6
    Language: German
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
Close ⊗
This website uses cookies and the analysis tool Matomo. Further information can be found on the KOBV privacy pages